[O1] Czy te amortyzatory są w porządku?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alfee
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 2583

    #26
    Zamieszczone przez BORA
    amorki z osprzętem 800zł..
    żartujesz?? :shock:

    pierwsze z brzegu http://allegro.pl/amortyzatory-gazow...544284519.html




    Tu masz EXCEL-G http://allegro.pl/kayaba-amortyzator...517816405.html
    Alfee
    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
    Kawasaki ER5 :-)

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #27
      no niestety taka cena Ja piszę że nie trzeba

      Komentarz

      • BORA
        Ambiente
        • 2009
        • 118
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #28
        Zamieszczone przez alfee
        Zamieszczone przez BORA
        amorki z osprzętem 800zł..
        żartujesz?? :shock:

        pierwsze z brzegu http://allegro.pl/amortyzatory-gazow...544284519.html

        http://allegro.pl/amortyzatory-gazow...549749260.html
        Nie żartuje bo mam ten temat przerobiony:
        Kyb excel-g przód 180zł
        Kyb excel-g tył 140zł
        Osłony+odboje przód 50zł
        Osłony+odboje tył 50zł
        Poduszka i łożysko 40zł
        BORA aka xbora
        Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
        ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #29
          no ja za swoje dawałem 600 :|

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #30
            BORA, pokazujesz w temacie tylne amorki i o takich tu piszemy. A one nie kosztują 800 PLN. Zresztą nawet komplet przód/tył nie będą kosztowały 800 jak dobre się zakręcisz

            [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 23:38 ]
            Zamieszczone przez tom2212
            no ja za swoje dawałem 600 :|
            A ja za EXCEL-G na przód dałem 240/kpl :diabelski_usmiech
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • BORA
              Ambiente
              • 2009
              • 118
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #31
              Zamieszczone przez alfee
              BORA, pokazujesz w temacie tylne amorki i o takich tu piszemy. A one nie kosztują 800 PLN.
              Pokazałem tył bo do przodu już nie ma takiego łatwego dojścia a jak już wymianiać to myślalem o komplecie bo ładować tylko na jedną oś excele-g chyba mija się też z celem bo one są z tego co czytałem bardzo twarde. A przód chciałem żebyście ocenili po drugim filmiku

              Zamieszczone przez alfee
              Zresztą nawet komplet przód/tył nie będą kosztowały 800 jak dobre się zakręcisz
              No już się zakręciłem i niższych cen nie da rady (może kilka złotych taniej) a kupno z jakiegoś niepewnego źródła też mija się z celem..
              BORA aka xbora
              Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
              ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

              Komentarz

              • tom2212
                RS
                • 2008
                • 3892

                #32
                BORA, Na filmiku skodzina zachowuje się poprawnie Jeśli chcesz to z tyłu możesz włożyć amorki do wersji ciężarowej

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  #33
                  Zamieszczone przez BORA
                  ylko na jedną oś excele-g chyba mija się też z celem bo one są z tego co czytałem bardzo twarde.
                  Nie mija się z celem. I mylisz pojęcia. Excel-G nie są twarde. są sztywne, ale nie twarde.
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • BORA
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 118
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez alfee
                    Nie mija się z celem. I mylisz pojęcia. Excel-G nie są twarde. są sztywne, ale nie twarde.
                    My mistake oczywiście miałem na myśli sztywniejsze..

                    Zamieszczone przez tom2212
                    Co do filmiku to już chciałem iść ale karolcia mi to wybiła z głowy
                    Pozdrów Karolcie i czekam na filmik

                    Dalej czekam na jakieś sugestie innych bo na razie zdania są podzielone..
                    BORA aka xbora
                    Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                    ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                    Komentarz

                    • tryton
                      Elegance
                      • 2008
                      • 935

                      #35
                      Koledzy przecież na drugim filmie widać jak kolega buja autem i amory tłumią tak jak w książce pisze . Jedno ugięcie i fura stoi . A jak kolego amorki działają jak jedziesz , czy w czasie jazdy czujesz przy jeżdzie po nierównościach jak koła tracą kontakt z podłożem ? . Czy w trakcie pokonywania sierżantów dobiją ci amorki ? Bo jak dla mnie z tego co widać na samym filmie jest OK .

                      Komentarz

                      • Maciek Zadębie
                        Drive
                        • 2011
                        • 65

                        #36
                        Nie prościej pojechać na stację diagnostyczną i za "flaszkę" sprawdzić amorki ?
                        Takie uginanie autka nic nie daje i do niczego nie prowadzi.....
                        Pozdrawiam
                        Maciek
                        Czekałem na białego Scouta 1.8TSI.......i się doczekaliśmy...trwało to 4 m-ce
                        www.anatoliandog.pl

                        Komentarz

                        • tryton
                          Elegance
                          • 2008
                          • 935

                          #37
                          Zamieszczone przez Maciek Zadębie
                          Nie prościej pojechać na stację diagnostyczną i za "flaszkę" sprawdzić amorki ?
                          W pierwszym poście kolega pisze że na diagnostyce stwierdzili że jest OK

                          Komentarz

                          • Maciek Zadębie
                            Drive
                            • 2011
                            • 65

                            #38
                            Zamieszczone przez tryton
                            Zamieszczone przez Maciek Zadębie
                            Nie prościej pojechać na stację diagnostyczną i za "flaszkę" sprawdzić amorki ?
                            W pierwszym poście kolega pisze że na diagnostyce stwierdzili że jest OK
                            A to przepraszam,nie przeczytałem uważnie :roll:
                            Pozdrawiam
                            Maciek
                            Czekałem na białego Scouta 1.8TSI.......i się doczekaliśmy...trwało to 4 m-ce
                            www.anatoliandog.pl

                            Komentarz

                            • BORA
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 118
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #39
                              Niestety trochę mnie nie było bo ostatnio byłem bardzo zajęty ale dzisiaj mam trochę czasu więc napiszę co udało mi się ustalić

                              Powiem szczerze Panowie, że ciężki temat z tymi amorkami..

                              Szukałem na necie jakichś wytycznych jak powinny działać nowe amortyzatory ale niestety nic sensownego nie można znaleźć.

                              W minioną sobotę zacząłem więc przeglądać filmy na YouTube i szukać porównania starych zużytych amortyzatorów do nowych i oto takie rzeczy udało mi się znaleźć/ustalić.

                              1)
                              Z jednej strony koledzy Dudekken i tom2212 pomimo sprzecznych diagnoz ma 100% racji że standardowo amortyzator powinien się wysuwać szybciej niż stary i to potwierdzają poniższe filmiki.
                              Więc to co napisał kolega alfee zacytowane poniżej kuci się z powyższym
                              moje amorki tylne "wychodzą" około 1 cm na 5s i to jest po przebiegu 150 kkm. I taki stan uważam jeszcze za zadowalający
                              Ale powinien zrobić to znaaaaaaaacznie wolniej. Ten z filmiku jest martwy
                              powinien się wysuwać sam, ale robi to za szybko
                              Ten pierwszy filmik poniżej nie był dobrze opisany ale korespondowałem z chłopakiem który go nagrał i oczywiście potwierdził że nowy amortyzator na poniższym filmiku znajduje się po lewej stronie

                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_SfHkKqbl3E&feature=channel_video_title[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PKDQanpE5xg&feature=related[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JaHQyjPmMGU[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LNeBbfLz-3E&NR=1[/youtube]

                              2)
                              Z drugiej strony znalazłem takie filmiki i tu z kolei wygląda na to że kolega alfee też ma racje bo na poniższych filmikach widać jak wolno wysuwa się excel-g.. Najwidoczniej te Kayaby charakteryzują się nieco inną pracą niż standardowe amortyzatory olejowo-gazowe..

                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQ7XDfS6-8U&feature=grec_index[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qcRJM1dwUB4&feature=mfu_in_order&list=UL[/youtube]

                              3)
                              Jedno jest pewne że jak amorek się w ogóle nie wysuwa to jest do wymiany
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wvtq28FWhks&NR=1[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X6rQ3e2U2IE&feature=related[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iPIcxUcvQ94[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O90xERJcTlY[/youtube]

                              Tu jeszcze kilka interesujących filmików które udało mi się znaleźć






                              Wciąż nie dawało mi to spokoju bo dalej nie było jednoznacznej odpowiedzi czy mam dobre amorki czy nie więc co zrobiłem? Pojechałem pod większy market i czaiłem jakąś Octavie Combi No i po 20min podjechał chłopak identyczną Octavką jak moja :zlosnik: No to podszedłem do niego i powiedziałem że „mam nietypową prośbę, że mam identyczny samochód i mam przypuszczenie że moje amortyzatory są do wymiany i czy mógłbym sprawdzić jak zachowuje się jego samochód pod wpływem nacisku?” Oczywiście było to pewnie dla niego co najmniej dziwne pytanie (zresztą dla kogo by nie było :hmm ) ale chętnie się zgodził. Jak zacząłem naciskać jego tył samochód zachowywał się identycznie jak mój! Pytałem go czy przypadkiem auto czasem nie pływa mu przy dużych prędkościach na zakrętach i powiedział ze trochę tak. Więc to porównanie nie do końca dało mi odpowiedź na pytanie czy moje są ok bo nie mam żadnej pewności że jego były w porządku.. Chociaż podpowiedział mi że może Octavie Combi przez to że są powiedzmy „dostawczymi” samochodami mają się tak zachowywać bez obciążenia..?..

                              Brat sprawdzał też jak to wygląda u jego kolegi który tez ma Octavię Combi i mówi że jemu też tył się buja jak się naciska ale zdaniem brata ten kolega ma amorki do wymiany.

                              Brat ma VW Borę więc zawszenie ma takie samo jak w Octavii i z tego co kojarzę u niego auto jest dużo bardziej sztywniejsze.. Jak będę się z nim widział muszę to dokładnie jeszcze sprawdzić..

                              Ostatnio zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Jak przyjdę rano kiedy samochód stoi kilka godzin np. przez noc i jak bujnę mocno samochodem z tyłu to buja się KILKA RAZY góra dół.. Jak naciskam następnym razem już tego niema, samochód zachowuje się wówczas tak jak na filmiku w pierwszym poście.. Wygląda jakby amortyzator robił się po pierwszym bujnięciu sztywniejszy i amorek bardziej tłumił..

                              Zamieszczone przez tryton
                              Koledzy przecież na drugim filmie widać jak kolega buja autem i amory tłumią tak jak w książce pisze . Jedno ugięcie i fura stoi . A jak kolego amorki działają jak jedziesz , czy w czasie jazdy czujesz przy jeżdzie po nierównościach jak koła tracą kontakt z podłożem ?
                              Ciężko powiedzieć czasem jak dam ostro po gazie na 1 i 2 to włancza sie asr ale nie notorycznie i do tego nam już kiepski bieżnik w przednich oponach

                              Zamieszczone przez tryton
                              Czy w trakcie pokonywania sierżantów dobiją ci amorki ? Bo jak dla mnie z tego co widać na samym filmie jest OK
                              No jeśli zrobię to zbyt szybko to bujnięcie jest spore..

                              Kurde najlepiej byłoby porównać to z kimś kto ma nowe amorki.. Może jest jakiś chętny z Krakowa? Jutro mam wolne w pracy :bigyellow
                              BORA aka xbora
                              Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                              ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                              Komentarz

                              • Tomek_dx
                                Rider
                                • 2008
                                • 398

                                #40
                                BORA, A powiedz jeszcze jaki masz przebieg?
                                Tomek

                                Komentarz

                                • BORA
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 118
                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                  #41
                                  Trochę ponad 200k.. ale samochód był sprowadzany wiec nie wiem czy amorki były zmieniane.. z przodu na 100% są oryginalne (ale nie wiem czy pierwsze w tym samochodzie) z tyłu nabite znaczki VW (amorki Sachsa)..
                                  BORA aka xbora
                                  Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                  ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                  Komentarz

                                  • Tomek_dx
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 398

                                    #42
                                    Poczytaj forum. Z tego co ja wyczytałem większość zaleca wymianę amorów po 100tys aby auto nie zachowywało się jak łóźko wodne.

                                    Zacytuję wypowiedź kolegi kowal2002 Na pytanie czy wymianiać po 200tys odpowiedział:
                                    "chyba żartujesz z tym pytaniem po 200 000 km . Ja jak wymieniłem po ok. 60 000 km to było czuć zajebistą różnicę a wsadzałem zwykłe cywile czyli B4."

                                    Tomek

                                    Komentarz

                                    • BORA
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 118
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #43
                                      Tomek czytałem.. Przeczytałem już 2 razy temat o amorkach KLIK ale moje albo dają mylne sygnały że są dobre, albo że są złe.. :| najlepiej byłoby to porównać z kimś kto ma nowe zamontowane bo nawet porównywanie z innymi przypadkowymi octavkami tak jak napisałem powyżej nie daje pewności że jest ok bo te w innej też mogą być wyśmigane..

                                      Zamieszczone przez Tomek_dx
                                      Ja jak wymieniłem po ok. 60 000 km to było czuć zajebistą różnicę a wsadzałem zwykłe cywile czyli B4."
                                      A możesz porównać czy u Ciebie samochód po uginaniu zachowuje się tak samo jak mój w pierwszym poście czy może jest zdecydowanie bardziej sztywny? Łatwo go nacisnąć?
                                      BORA aka xbora
                                      Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                      ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                      Komentarz

                                      • Tomek_dx
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 398

                                        #44
                                        Też mam przebieg na liczniku 180tys a w rzeczywistości od 20 do 50tys większy. Byłem tydzień temu na badaniu technicznym i pokazało 70% sprawności ale to badanie można sobie wsadzić. Amory nie rozlane, jak bujnę sam autem do wraca do pozycji wyjściowej i dalej nie huśta. Ale wiem że nie jest to auto do jazdy sportowej. Na zakrętach przechyły jak na motorze tylko w drugą stronę a przy przyspieszaniu i hamowaniu buja jak łajbą na morzu Na razie kulam sie Octą po mieście z prędkościami do 80km/h ale wiem że amory powinny być już dawno wymienione.

                                        Podsumowując ori amory niby trzymają, przechodzą przeglady, jakoś tam tłumią ale auto zachowuje się jak łóżko wodne.
                                        Tomek

                                        Komentarz

                                        • BORA
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 118
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Tomek_dx
                                          Byłem tydzień temu na badaniu technicznym i pokazało 70% sprawności ale to badanie można sobie wsadzić. Amory nie rozlane, jak bujnę sam autem do wraca do pozycji wyjściowej i dalej nie huśta. Ale wiem że nie jest to auto do jazdy sportowej. Na zakrętach przechyły jak na motorze tylko w drugą stronę a przy przyspieszaniu i hamowaniu buja jak łajbą na morzu Na razie kulam sie Octą po mieście z prędkościami do 80km/h ale wiem że amory powinny być już dawno wymienione.
                                          Ale piszesz teraz o ori amorkach czy tych B4? Sam miałem kupić/już prawie zamówiłem KYB Excel-G.. podobno jest nieco sztywniej niż na B4.. u mnie na trzepakach też wychodziło coś ok 70%..
                                          BORA aka xbora
                                          Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                          ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                          Komentarz

                                          • Marcello01
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 491
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGP 1.9 SDI 68 KM

                                            #46
                                            zamierzam zmienić tył co radzicie do kombi ? dodam że służy mi jako kombi nie tylko z wyglądu :wink:
                                            https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                                            Komentarz

                                            • tryton
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 935

                                              #47
                                              Zamieszczone przez BORA
                                              Kurde najlepiej byłoby porównać to z kimś kto ma nowe amorki.. Może jest jakiś chętny z Krakowa? Jutro mam wolne w pracy
                                              Jeżeli jeszcze nie porównałeś z innym autkiem to służę swoją octavką amorki wymieniałem w zeszłym roku na wakacje . Mam założone oryginalne amorki

                                              Komentarz

                                              Pracuję...